به سختی باورمان می‌شود شما این مقاله که قرار است از موبایل مارکتینگ برایتان صحبت کند را روی صفحه‎ نمایش گوشی همراهتان مطالعه نکنید، چرا که این روزها تقریبا اکثریت قریب به اتفاق کاربران، تمام سؤالات خود را از گوشی‌های همراهشان می‌پرسند و حتی خرید از موبایل با برنامه‌هایی مثل اسنپ مارکت را به خرید از سوپری سر کوچه ترجیح می‌دهند.دیگر گذشت آن زمانی که کاربر جماعت، برای تماشای یک ایمیل ناقابل مجبور بود تا پای سیستم قدم رنجه کند و چندتایی برنامه و صفحه باز کند تا بفهمد ایمیل جدیدی به پست الکترونیکی‌اش ارسال شده است. این روزها پیشرفت تکنولوژی کاری کرده است که فقط کافی است لبی تر کنید تا دستیار هوشمند گوشی همراهتان بالا و پایین تمام ایمیل‌هایی که برایتان ارسال شده است را در کف دستان شما روی دایره بریزد.با این تفاسیر نیاز به توضیح اضافه ندارد که امروز، یکی از بهترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و یکی از بهترین راه‌های رسیدن به مشتری با استفاده از موبایل مارکتینگ ممکن می‌شود. پس هر چقدر در مورد حیاتی بودن موبایل مارکتینگ و بازاریابی موبایلی برای موفقیت کسب‌وکارها صحبت کنیم، باز هم کم گفته‌ایم.     

Shopping background concept with icons. shopping online, using a PC, tablet or a smartphone. Can be used to illustrate mobile communication topics or consumerism.

حالا که از جایگاه رفیع گوشی‌های موبایل در جدول استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مطلع شدید، حتما می‌پرسید چطور و چگونه باید استراتژی موبایل مارکتینگ شرکت خود را پای‌ریزی کنید؟ اگر می‌خواهید به موبایل مارکتری قهار تبدیل شوید، لیوان آب دستتان است، زمینش بگذارید و به فکر طراحی وب‎سایت واکنش‌گرایی باشید که روی صفحه‎ نمایش گوشی همراه هم، همانقدر ساده و صمیمی باشد که روی صفحه‌های مانیتور چند اینچی!‌چه بخواهید و چه نخواهید، اینترنت موبایل، گرده اینترنت ثابت را به خاک مالیده و تشویق خسته نباشی دلاور و خدا قوت قهرمان! را هم از دوست و آشنا گرفته است. وقتی آمار و ارقام به روایتی از افزایش کاربران اینترنت موبایل تا 55 درصد و با روایت دیگر نیز تا 75 درصد سخن می‌گویند، دیگر باید بپذیریم که ما شهروندان دنیای هوشمندهای همراه و صفحه همایش‌های کوچک و جیبی هستیم. 

 

حالا که از جایگاه رفیع گوشی‌های موبایل در جدول استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مطلع شدید، حتما می‌پرسید چطور و چگونه باید استراتژی موبایل مارکتینگ شرکت خود را پای‌ریزی کنید؟ اگر می‌خواهید به موبایل مارکتری قهار تبدیل شوید، لیوان آب دستتان است، زمینش بگذارید و به فکر طراحی وب‎سایت واکنش‌گرایی باشید که روی صفحه‎ نمایش گوشی همراه هم، همانقدر ساده و صمیمی باشد که روی صفحه‌های مانیتور چند اینچی!‌

چه بخواهید و چه نخواهید، اینترنت موبایل، گرده اینترنت ثابت را به خاک مالیده و تشویق خسته نباشی دلاور و خدا قوت قهرمان! را هم از دوست و آشنا گرفته است. وقتی آمار و ارقام به روایتی از افزایش کاربران اینترنت موبایل تا 55 درصد و با روایت دیگر نیز تا 75 درصد سخن می‌گویند، دیگر باید بپذیریم که ما شهروندان دنیای هوشمندهای همراه و صفحه همایش‌های کوچک و جیبی هستیم. 

باورتان می‌شود همین شمایی که زمان پادشاهی برندهایی چون نوکیا، سونی اریکسون و بلک بری بر بازار موبایل روزی دو ساعت در بحر گوشی همراهتان مستغرق می‌شدید، حالا که اپل، سامسونگ و هوآوی نبض بازار را در دست گرفته‌اند به کم‎تر از 5 ساعت گوشی‌گردی رضایت نمی‌دهید؟

با همین دست فرمان اگر پیش برویم، خیلی طول نخواهد کشید که تبلیغات برای کاربران سیستم‌های دسک‎تاپ به معرکه‌گیری در کوچه‌های خلوت شهر تبدیل شود و خانه‌دار و بچه‌دار تنهای تنها زنبیل‌های خریدشان را با فروشگاه‌گردی روی گوشی‌های همراهشان پر کنند. از طرف دیگر طراحی S8 واکنش‌گرا برای گوشی همراه، نه تنها کلی دعای خیر کاربر  را پشت سرتان خواهد آورد، بلکه خیالتان را هم راحت می‌کند که وب‎گردی در سایت کسب‌وکار شما برای مخاطب به گل‌گشتی تبدیل می‌شود که تمامش از اول تا آخر فقط عشق خواهد بود و صفا! پس اگر واقعا دنبال انجام کاری هستید کارستان، پای درد دل‌های این راهنما بنشینید تا شما و کسب‌و کارتان در دنیای موبایل مارکتینگ سری در میان سرها دربیاورید.

 

موبایل مارکتینگ چیست و چگونه کار میکند؟

اول از همه باید توجه داشته باشید که موبایل مارکتینگ چاقوی سوئیسی دیجیتال مارکتینگ است که از هر دستش هنری می‌ریزد و دقیقا قلب و ذهن همان مخاطبی را هدف می‌گیرد که استعداد مشتری شدن برای محصولات و خدمات کسب‌وکار شما را داشته باشد،‌ برای این کار بازاریابی موبایلی از ایمیل، پیام کوتاه و وب‎سایت گرفته تا شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مختلف را بسیج می‌کند تا وسیله‌های برای رزق حلال یک کاسبی اینترنتی و آنلاین باشد.موبایل مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا Omnichannel Marketing یا بازاریابی فروش چند شبکه‌ای داشته باشید، یعنی موقع بازاریابی و فروش خدمات و محصولات کسب‌وکارتان همچون یک روح در چند بدن، با لبخند رضایتی بر لب، در مقصد هر مسیری که مخاطبتان در دنیای مجازی برگزیده است، پیشاپیش، انتظارش را بکشید.

البته برای اینکه موقعیت مجازی مخاطبان را لحظه به لحظه در اختیار داشته باشید،‌ چاره‌ای ندارید جز اینکه محتوای تبلیغاتی خود را دقیقا به قامت هر کدام از کاربران، شخصی‌سازی کنید. به زبان خودمانی‎تر، وقتی مطمئن می‌شوید که مخاطب را با خود همراه و همپا کرده‌اید که تک‌به‌تک برای هر کاربری پول آب را جدا بپردازید و پول برق را هم جدا!اگر نسخه‎ شخصی‌سازی شده کارسازی برای کاربرتان روی صفحه نمایش گوشی همراهش بپیچید، خیالتان راحت خواهد بود که انگشت کاربر هنگام خرید جز روی گزینه خرید فروشگاه شما، روی هیچ دکمه خرید دیگری نخواهد لغزید. شاید شما هم با این قانون طلایی بازاریابی آشنا باشید که برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب، سنگ بنای هر فروش موفقی است و از آنجا که گوشی‌های همراه یکی از بهترین ابزارهایی است که کمک می‌کند تا تقریبا همیشه با کاربران در ارتباط باشید. ابزاری بهتر از گوشی برای دیجیتال مارکتینگ پیدا نخواهید کرد.

برای همین هر چقدر به پای بازاریابی موبایلی پول بریزید و سرمایه‌گذاری کنید، همچنان با نرخ بازگشت سرمایه بالایی، هم برند کسب‌وکارتان را بیش‌تر بر سر زبان‌ها می‌اندازید و هم نتایج درخشانی در عالم بازاریابی و تبلیغات به نام خود کسب می‌کنید. خب این همه از محاسن موبایل مارکتینگ برای شما حرف زدیم، اما نکته اینجاست که چگونه باید چرخ این نوع خاص از بازاریابی را برای کسب‌وکار خود به گردش بیندازیم و در این عرصه نیز شهد شیرین موفقیت را بنوشیم؟

وقتی می‌خواهید موبایلتان را به بازاریاب کسب‌وکارتان تبدیل کنید، باید به هر گوشه و کناری که ممکن است مخاطبان روی موبایل برایش وقت بگذارند، سرک بکشید. البته مهم‌تر این است که دقیقا بدانید، مشتری شما بیشتر گوشه‌نشین کدام گذر آنلاین روی گوشی همراه است تا بساط پیام‌های خود را دقیقا زیر همان گذر پهن کنید. چرا که وقتی مشتریان بالقوه کسب‌وکارتان را درست سر بزنگاه پاتوق همیشگی آن‎ها روی گوشی همراهشان ملاقات می‌کنید، دیگر خیالتان راحت است که با همان زبان و ادبیاتی با مشتری خود صحبت می‌کنید که به خوبی با آن آشناست و به دلش می‌نشیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *